torsdag 15 januari 2009

Mina svar på Give and Get frågor

Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur? Jag syr mest, ett tag virkade jag mycket men det var rätt tidsödande, så nu är det sömnad som gäller och mest barnkläder

Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva? Nålar, ständigt nålar till symaskinen för stretchtyger

Någon annan hobby eller stort intresse? Jag gillar att trycka screentryck, har utrustning som krävs men inte tiden

Vilket är ditt favoritdjur? Delfin just nu

Har du djur? I så fall vilket? Nej

Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket? Japp, de flesta djur förutom fiskar kanske...

Är du allergisk mot något annat? Nötter och okokta morötter, och en del äpplen

Hur bor du? Hus eller lägenhet? Ett stort hus med få rum, och alldeles för litet syrum som jag ändå inte kan sy i eftersom det inte har någon dörr som går att stänga och min sambo blir tokig om jag kör igång och syr när han är hemma.

Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad? Skulle vara kul med sådana där snygga brödkorgar i tyg som jag tänker att jag skall göra men aldrig hinner. (Eller tar mig tid till)

Vilken storlek har du på kläder? Jag är Medium från topp till tå.

Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de? Två barn, Flicka 3år strl 98 och Pojke 5,5 år strl 116

Favoritfärger och hatfärger? Gillar de flesta färger. Men just nu mest, turkos, röd, lila, lime, rosa. Jag gillar lite udda färgkombinationer, som man inte sett tillsammans så ofta förut. Men gärna starka klara fäger, ej pastell, korall.

Vilka material gillar du eller ogillar du? Gillar inte fleece tyger som liksom fastnar på händerna om man är lite torr. Helst bomull. Men en del polyester fungerar också bara det inte är för plastigt

Vilka mönster på tyger gillar du bäst? Färger och härliga mönsterkombinationer.

Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i? A-linje formad klänning till tjejen, velour byxor med pös till grabben och tunikor till mig själv.

Retro, vintage, romantiskt eller annat? Lite av allt.

Pojk/flick eller unisex? Definitivt unisex, men även rosa och tyll till tjejen. (Till killen också för all del om han skulle velat ha det).

Nytt eller second hand? Mest nytt, därför att det oftast blir överpris på gamla tyger plus att det inte finns så mycket gamla tyger här där jag bor.

Favoritsmak? Färska Jordgubbar och sådana där stimorol tuggummin med melonsmak innuti, men de är goda typ 1 minut sen är smaken borta.

Favoritlukt? Ny tvättad tvätt (som helst har torkat ut i friska luften, men det är ju lite svårt just nu).

Musiksmak? Allt

Favoritböcker? Fortfarande sömnadsböcker, men en och annan pocketbok slinker ner när jag har semester, ej skräckböcker, men gärna kriminalböcker.

Inga kommentarer: