tisdag 17 mars 2015

Färgglada prickar

Okej! I år skall jag minsann vara i tid med största delarna av sommargarderoben. Detta blev ett av de första plaggen. Lillasyster älskar ju fickor, så det kändes viktigt.

Fickorna syddes genom att de först bandkantades runt om. Sedan nålade jag fast dem (och hade lite hjälp av limpenna med temporärt tyglim). Till sist sydde jag fast dem med en raksöm runt om. Nu gjorde jag det utan mellanlägg, men med fördel hade man kunnat strukit fast Totally stable på baksidan så hade det gått ännu lättare. 



Fickor som först är kantade runt och sedan ditsydda med en tredje söm
För att det skulle hända lite mer med klänningen och för att det skulle bli lite mer vidd i den så lade jag till några centimeter när jag lade mönstret mot vikt kant. Sedan gjorde jag små veck som jag sydde ner med raksöm innan jag kantade halsen. En extra, och väldigt enkel detalj.
Veck med stickning
Material: Dots digitaltryck och grönt muddtyg.

Med vänlig hälsning



Inga kommentarer: