tisdag 31 mars 2015

Cirkus med stjärnor

I verkliga livet är jag inte positiv till djur på cirkus. Men, när det handlar om sagor där alla inblandade är djur är det helt okej i min värld. Precis som jag tycker det är okej med cirkusar där det bara är människor som framträder i verkliga livet. Är det en apa som är cirkusdirektör så gillar jag konceptet. Hänger ni med på hur jag menar?

Denna heldräkt fick ett snabbsytt sprund. Det syddes genom att jag klippt ner ett jack så som sprundet skall gå. I botten på sprundet klippte jag snett åt båda sidor så det blir kvar en liten triangel (se inringade delen på bilden). När jag sedan kantade runt halsen viker jag ner triangeln och börjar kanta längst ned i sprunget och kantar hela vägen runt. Till slut har jag kantat allt utom själva triangeln. Den viker jag ned och sedan lägger jag de två kantbanden på varandra och syr ihop längst ned vid botten.

Fickan är ingen riktig ficka utan bara en dekor. Den är fastsydd i kantbandet på fickans kant. Ärmar och ben har jag muddat med vanlig jersey som ni säkert ser. Knapparna som jag har använt i sprundet och grenen är stjärnknappar i olika färger.




Med vänlig hälsning


Inga kommentarer: