onsdag 5 mars 2014

Velourkavaj

Ett mönster som jag fattat tycke för efter att ha sett många sy det är "Wardrobe Basic" från Ottobre 5/2013. Jag bestämde mig för att testa att sy det i mörk, enfärgad velour för att det skulle bli både lite stiligt, men samtidigt ledigt. Jag förlängde den lite och det behövdes enligt mig. 
Ottobre 5/2013

Först tog jag genvägen att strunta i mellanlägg på infodringarna. Men det såg faktiskt inte klokt ut. Kragen lade sig ner och såg vågig ut, såklart! Så jag klippte till lite mörk vlisofix och strök fast efteråt på infodringarna runt halsen. Det hade nog blivit ännu snyggare runt ringningen om jag varit noga redan från början, men den är snygg nu med. Eller hur? Denna blir perfekt att ha på jobbet.

Denna velour är mörk grafitgrå vilket jag tycker är mycket snyggare än svart. Svart kan bli lite för skarpt tycker jag. Men när kavajen blev klar såg den faktiskt lite tråkig ut och för att ge den lite mer karaktär sydde jag på lite spetsapplikationer från 3exter. 

Dessutom kommer jag matcha min dotter som så småningom kommer att få denna snedkrage-klänning med spets.
Mönster: Ottobre 5/2013

Material: Grafitgrå velour, spetsapplikationer från 3exter, vlisofix från Tygladan och hyska som jag hittade i mina lådor.

Med vänlig hälsning

2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Wow, vad snyggt!/Åsa

Unikuu sa...

ou my. so nice jacket. i must try.