onsdag 19 december 2012

Tröja till jul med matchande halsband

 
Det är mycket man vill hinna med innan jul och ibland är listan för lång. Något som jag verkligen ville göra var en lite julig tröja till mig själv så jag fick i år prioritera bort knäcken (den kanske hinns med framöver).
 
Tröjan är som mycket annat jag syr improviserad och sydd utan mönster. Jag tycker om att skapa på fri hand och denna är i enklaste form med ett fram och bakstycke och muddar i hals, ärmar och nertill. Den är tänkt att vara i något längre modell så man endast kan ha ett par sköna tights till på julafton.

 
Sem tycker jag det är lite kul att pyssla och när jag hittade dessa roliga knappar hemma så kom jag på att de skulle kunna bli fina matchande halsband. Själva läderremmen kostade 8kr på syfestivalen och liknande säkert köpas på många hobbyaffärer. Roliga knappar finns för någon kronor styck och kankse också skulle bli en enkel julklapp?
 
 
God Jul från mig!
 
Sandra
 
 
Material: