onsdag 8 maj 2013

Glass i stora lass!


Jag vill ha glass, glass, glass...i stora lass!



 
Första utlandssemestern väntar en liten kille som fyller 3 år i morgon och självklart måste han få lite nya fina kläder att packa med sig.
 
Det blev en raglantröja i nya "Icecream" med matchande solhatt. Till det gjorde jag ett par långa retroinspirerade velourshorts.
 
Jag har äntligen börjat använda mig av fållguiden som jag köpte till min Coverpro under syfestivalen i höstas, varför väntade jag så länge? Nu blir fållarna så mycket finare och det är absolut värt den extra minuten det tar att montera på fållvikaren. Jag provade också ett nytt sätt att sy midjelinningen på shortsen eftersom jag alltid tycker att mina linningar ser så fula ut, nu blev jag nöjd för första gången. Dessa byxor består av endast två delar så jag sydde i hop framsömmen och fållade sedan midjan med baksömmen öppen, trädde i resåren och overlockade sedan ihop hela baksömmen inkl. resåren bak i midjan. Det blev snyggt, men får se hur bra det håller efter lite användning.
 
Material:
 
Mönster:
Raglantröja från senaste Ottobre
Trikåbyxa och solhatt är eget mönster
 
Sandra
 
 
 


Inga kommentarer: