torsdag 17 december 2015

Ny bloggare hos JNY, Larsens liv!










































Vi välkomnar en ny bloggare hos JNY, "larsens liv" och här kommer hennes första inlägg:


Änglar, hjärtan och GOTS

Såhär i juletider förknippar jag allt rött med jul och även om nedan tyger egentligen inte är särskilt juliga så passar de perfekt till årstiden.


Personligen så tycker jag att de två tygerna passar otroligt bra ihop, då såväl färger som mönster är i
harmoni.
Tyget Heart och Angel är båda ekologiska, GOTS-cerfifierad bomull, och de kommer från JNY.

Faktum är att denna pyjamas är till min son. Han tyckte att änglarna såg ut som lucior med ljus i håret och hjärtanen förknippade han med kärlek till mig. Han senaste uttalande vad gäller kärlek är att han
älskar mig ända härifrån och till godisaffären *ler*

Till tröjan har jag inte använt mig av något speciellt pyjamasmönster utan använder mig av ett vanligt
T-shirtmönster (detta från Stoff & Stil, nr 62002) fast jag har muddrat såväl hals som ärmar.
Byxmönstret däremot kommer från senaste Ottobre, 6 2015 Fall Asleep pyjamasbyxa.

Dottern min är inte alls intresserad av gulliga tyger utan har istället fastnat för tyget med dinosaurier som finns hos JNY. I flera dagar har jag fått frågan om jag hunnit sy något till henne av det tyget och inom kort ska ni få se plagget som hon vill ha på sig dygnet runt, alla dagar i veckan.

Inlägget i sin helhet kan du läsa via länken:

Inga kommentarer: