lördag 18 oktober 2014

Ekologiska kattdjur


Min son gillar hoodtröjor och när maskinerna ändå var trädda med rött och orange passade jag på att göra två liknande tröjor. Men lite skillnader passade jag på att ha. Katt-tröjan har kantband runt luvan medan tiger-tröjan har en vändsydd luva. När tiger-tröjan var nästan klar visade jag den för sonen som förvisso tyckte den var snygg, men tyckte det skulle bli ännu snyggare med en knapp också. Det tyckte även jag var en bra idé eftersom jag hade en väldigt passande knapp för ändamålet.
När båda tröjorna var klara påpekade han vänligt, men BESTÄMT, att han älskar tigrar men att han inte gillar just röda katter. Så den med katter tyckte han att lillasyster kunde få: "För hon gillar ju katter så mycket mamma". Fint tänkt, även om lillasyster har storlek 98 medan storebror har närmare 122. 
Båda tröjorna fick armlappar som jag
klippte ut i lagom form och sedan overlockade
kanten på. Efter det sydde jag fast dem med raksöm
Magfickan på katt-tröjan fick en liten trut och LL i stryka-på-vinyl som extra detalj
Mönster: En egen version av tröjan BeagleBoy från Ottobre 4/2013 fast med annan ficka och annan luva.

Inga kommentarer: