fredag 14 september 2007

Kommande kollektion

Idag har jag fått svar på min offert angående en barnkollektion. Offerten såg okej ut, (inga möjligheter till miljonförtjänster direkt, men åh så kul)det värsta är väl om det bara är jag som kommer att tycka att det är snyggt, då har jag en väldigt massa kläder helt plötsligt......
Kollektionen kommer att bestå av: Filt, leggings, body, pyjamas och Shirt L/S och mössor. Allt i Single jersey med 5% lycra. Tyvärr kommer jag inte att visa några bilder än på hur det kommer att se ut, det får vara en hemlighet så länge. Att tillverka mina kläder skulle ta ungefär 14 dagar, (så jag räknar med en månad) men det är inte det som tar tid, nu har jag skickat ner prover och mönster och sedan ska jag göra en måttlista hur nu det ska gå, jag har aldrig gjort någon måttlista. Någon som kan???
Jag kanske får ta hjälp utifrån till det, det måste ju finnas någon som kan.
Sedan ska jag betala i förskott (gaaahaa), hälften i alla fall. Sedan kommer de att sy prover och skicka upp som jag ska godkänna eller såga... Det är hur spännande som helst men också nervöst. I bästa fall har jag kollektionen färdig till jul. Jag berättar mer när jag vet mer.
Nu är det sovtajm.

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh vad spännande det låter, ser verkligen fram emot att se var detta landar :)

Får man nyfiket undra var de ska sy upp din provkollektion?

Anonym sa...

Hejsan Jenny. Satt idag och googlade på mönster till babykläder. Av någon anledning hittade jag till din sida. Kul! Du gör så mycekt fint! Saknar den tiden när man pysslade på fritiden. Nu hinner jag aldrig. Hoppas vi ses snart när alla sjukdomar har gått över. Om inte annars på lördag. E har pratat om B en hel del så han vill nog träffas.

Sara

Thea sa...

Stort lycka till! S� otroligt sp�nnande!

JNYdesign sa...

Hej cecilia.
För närvarande har jag kontakt med en Svensk som har fabrik i Indien. Där ska mina kläder sys upp. Jag har haft nogrann utfrågning om Deras ålder, arbetsvillkor, lön, m.m Jag har fått höra de svar jag vill och jag hoppas och tror att han inte ljuger. Men man vet ju aldrig säkert. Men nånstans inbillar jag mig att vi svenskar är ett bra folkslag som inte skulle göra så. Naiv, kanske...
Ha det gott.

Jes sa...

Gud vad spännande , önskar dig all lycka. Ska hålla både tummar och stortår för dig:)