onsdag 22 augusti 2012

Jacka i jersey!

Munkjacka.


Nu börjar det bli mer kyligt ute och munkjacka är härligt plagg att kunna dra utanpå en tröja för kyliga dagar, randigt tillsammans med fordon blev snyggt tycker jag. 
När man tänker på material till munkjacka,  tänker man att velour eller collage är ett lämpligt material men jag tycker faktiskt om att använda jersey, visst det är inte lika tjockt som dom andra materialerna men vill man kan man alltid helfodra jackan, annars tycker jag med en långärmad under så fungerar det i alla fall.


Att sy munkjacka kan vara lite tålamods krävande i bland, det är mycket detaljer och många sömmar som ska komma rakt och i linje med andra sömmar, det gjorde inte saken lättare när jag valde att ha randiga fickor också. Men denna gång hade jag tur ingen stor miss så jag slapp sprätta!
På denna jacka har jag fodrat huvan med samma tyg som på fickorna men resten av jackan är i enkelt tyg, men som jag skrev ovan vill man ha den tjockare så kan man fodra hela jackan.



Att tänka på:

Mönster:
 Eget stl  92


Material:
Blictlås 35 cm

Ha de gott!
Vänliga hälsningar Pernilla / Mockolini

1 kommentar:

Alice BraLLan sa...

Väldigt, VÄLDIGT snygg